Nyligen har några nya användare av XTOOL A30D och A30M rapporterade svårigheter vid försök att hitta diagnostiska programvarupaket för specifika bilmärken som t.ex. BMW, Toyota och Lexus.
Vad hände?
Mellan 25 augusti och 31 augusti 2025Android-användare som registrerade och aktiverade sina A30D/A30M-enheter för första gången upplevde ett fel i uppgraderingsgränssnittet. Systemet visade felaktigt att alla diagnostikpaket redan var uppdaterade till den senaste versionen, vilket hindrade användare från att ladda ner nödvändig programvara.
Det här problemet orsakades av en problem med backend-konfigurationen efter en appuppdatering. Det påverkade bara nya Android-användare inom den registreringsperioden. iOS-användare påverkades inte.
Hur vi fixade det
På kvällen den 30 augusti, vårt tekniska team identifierade snabbt orsaken och optimerade backend-systemet. Sedan dess har problemet lösts.
Vad du behöver göra
Om du är en av de drabbade användarna:
-
Anslut din enhet till internet.
-
Starta om appen.
-
Gå till Uppgradera gränssnitt.
-
Uppdatera för att söka efter uppdateringar.
-
De saknade diagnostikpaketen (BMW, Toyota, Lexus, etc.) borde nu visas. Ladda ner och installera dem som vanligt.
Videodemonstration
Vi har förberett en kort video som visar felsökningsprocessen och hur du uppdaterar ditt uppgraderingsgränssnitt.
Slutliga anteckningar
På XTOOL strävar vi efter att tillhandahålla pålitliga och professionella diagnosverktyg för fordon. Vi ber uppriktigt om ursäkt för eventuella besvär som detta tillfälliga problem orsakat. Om du fortsätter att ha problem, vänligen... kontakta vår kundsupport för hjälp.
Tack för ditt tålamod och stöd!
44 kommentarer
boas
preciso da versao em Portugues portugal, para A30M-WEBBEPL
COMO POSSO OBTER?
CUMPRIMENTOS
OBRIGADO
hola, solo funciona con ingles, cuando seleccionas español nada funciona. hay alguna solucion para esto?
Hola !
Necesito la Versión Española del Software para el A30M.
Número de serie A30M-WEBBD5H
Gracias!
Hello, I bought an Xtool A30M, the software only supports English, is Russian or Turkish suitable for me? Can you help me please?
hey i wanna ask will you add a special function for " odometer reading" for the A30M i have bought that and its perfect but its missing that special function and some updates for peugeot and bmw , for opel benz and vw its perfect 😁
Hallo
Wollte heute mein a30m aktivieren
Könnte es leider nicht da die Fehlermeldung das es auf deutsch nicht unterstützt wird bekommen
Englisch ist es kein Problem bitte um Hilfe
Danke
Hallo
Wollte heute mein a30m aktivieren
Könnte es leider nicht da die Fehlermeldung das es auf deutsch nicht unterstützt wird bekommen
Englisch ist es kein Problem bitte um Hilfe
Danke
Hallo
Wollte heute mein a30m aktivieren
Könnte es leider nicht da die Fehlermeldung das es auf deutsch nicht unterstützt wird bekommen
Englisch ist es kein Problem bitte um Hilfe
Danke
Hallo,
Ich benötige die deutsche Software Version für den A30M.
Auf Englisch geht, brauche aber auf Deutsch auch.
Wie bekomme ich das?
Recibi escaner A30 M pero no puedo realizar diagnostico en VW Vento TSi 2.0 DSG 2013, da error de comunicaciòn. Se puede solucionar? Gracias
Descargue la aplicación y puse todos los datos, necesito el enlace para la actualización en español, gracias
J’ ai reçu un appareil xtool A30M là où y’ a que la possibilité de faire la mise à jour en anglais mais pas en français. Pourriez vous m’ aider ou m’ envoyer le lien pour faire la mise à jour en français, car c’ est impossible pour moi de le mettre en français ?
J’ ai besoin de la version française
Nie mam aktualizacji w języku polskim
Bonjour j ai pas de mise a jour en version française le xtool a30d est vide aucune mise a jours en français que faire
Buenos días gracias por atenderme
Recién adquirí el scaner A30M me a parecido excelente.estoy en colombia y quisiera saber si me pueden cambiar al idioma español el numero de serie es: A30M-WEBBCUA
código activación: 7ANMBR por su atención gracias
Hallo,
Ich benötige die deutsche Software Version für den A30M.
Auf Englisch geht, brauche aber auf Deutsch.
Wie kriege ich das ?
Gruß Mario